čtvrtek 29. ledna 2015

ČESTR. AMBIENTE PRAHA.

Znáte Ambiente? "Naše maso" patří údajně mezi nejlepší řeznictví v Praze. Brasileiro mi každý opakovaně doporučuje aneb sněz tolik výborného masa, kolik se do tebe vejde. Pasta Fresca a jejich výtečná, pořád narvaná, Itálie. Lokál, který se má otevírat i v Brně, Pasta Nuova, Pasta Caffé, Bokovka, Café Savoy, Amaso. To vše patří pod jednu slavnou a známou hlavičku. Restaurace Ambiente. Já se vypravila do jedné z nich. Čestr.


Když jsem se v Praze ptala, kam si zajít na dobré jídlo v centru za rozumnou cenu (a neměla jsem na mysli svíčkovou za 750 czk), padaly různé návrhy. Od Mlejnice, po Brasileiro U Radnice až právě po Čestr. Na stránky Ambiente jsem se koukala několikrát, ale bůh ví, proč jsem se Čestru nikdy nevěnovala. Nechápu doteď, jak je to možné.

Přečetla jsem menu, viděla fotky a byla to jasná volba. Nevěděla jsem totiž, co si mám dát dříve. Byly to samé na pohled výborné jídla, které běžně neobjevíte a přesto byste je rádi jedli. Mix tradiční české kuchyně s moderní gastronomií. To bylo přesně to, co jsem chtěla zkusit. Recenze měl Čestr výborné, takže jsem udělala rezervaci přes Restu a šlo se.

Čestr se nachází nad Václavákem, kousek od nádraží. Taxikář nám říkal, že tam vozí hodně lidí, asi to prý bude dobrý haha. Překvapilo mě, jak je Čestr velký. Ve chvíli, kdy vejdete, čeká vás obrovský open space se spoustou stolů. Vypadá to trochu jako hodně stylová a moderní jídelna šmrncnutá érou našich babiček, což mě hodně bavilo. V jedné části mají obrovský obraz s krávou, v druhé části stojí plzeňský tank a vidíte i do kuchyně, kde je mimochodem neuvěřitelné tempo. Celkově to působí pohodově, s nádechem kvalitního gastra, kam se hodí jít při každé příležitosti. Žádný přehnaný dress code. Prostě styl.


Musím hodně pochválit obsluhu, která byla naprosto profesionální, vše odsýpalo a měli to v perfektní režii. Prodej jak má být. Po příchodu se nás zeptali, jestli si pro začátek dáme nějakou skleničku něčeho dobrého, začali jsme pivem. Posléze se nás ujala naše slečna, která zjistila, jestli jsme zde poprvé nebo je to opakovaná návštěva. Když jsme řekli, že poprvé, ujala se bezvadně vedení. Nabídla nám tříchodové menu, které si zvolíme sami. Skládá se z předkrmu, pečeně a steaku s přílohami za 598 czk. Dostali jsme k dispozici domácí pečivo a i ochutnávku.




Mezi předkrmy najdete například kapří pečenáče, legendární tatarák, dvojitý vývar s vejcem nebo zapečené hlemýždě. Co se týče hlavního jídla, můžete si dát kolínko se špenátem, pstruha, kuře nebo krk dušený na paprice. Mezi steaky je průřez chuťově zajímavých mas na grilu z různých částí krávy. Ke každému nám bylo řečeno, co je to za maso a jak chutná.



Vybrali jsme si: kapří pečenáče, dvojitý hovězí vývar s vejcem,  pupek vařený s koprovou omáčkou a vejcem s knedlíkem, kolínko pečené na česneku se špenátovou omáčkou, květovou špičku a lopatku s bramborovou kaší. K masu jsme zkoušeli omáčku Ambiente a druhou si už bohužel nepamatuju.

Kapří pečenáče byla studená variace čerstvého kapra ve sladkokyselém nálevu s paprikou a česnekem. Za mě super jídlo, výborný nápad, ale pozor, pokud nemáte rádi právě tyhle nakyslé nálevy. 







Já si dala na doporučení známého jejich dvojitý vývar, který originálně naservírovali v rendlíku s naběračkou. Překvapilo nás, že je polévka čistě čirá pouze s vejcem a žádnou zeleninou. Já osobně bych jí vypila kýbl, pro mě jednoznačně nejlepší polévka mého života. Přítel by zase uvítal zeleninu. Každopádně tu si dejte. Hlavně pokud máte kocovinu:)



Pupek s koprovou omáčkou a vejcem patřil mezi nejlepší jídla, které jsem kdy jedla. Koprová omáčka byla krásně hustá, poctivá, maso se jen rozpadalo. Horší však bylo, že mě totálně zaplácla, ještě s tím pivem, takže jsem tu porci nemohla ani dojíst haha.  Chutnala i příteli, který koprovku zrovna nemiluje.



Kolínko se špenátovou omáčkou bylo taktéž výborné, jen jsme se olizovali za ušima. Mají opravdu dobré knedlíky a kvalitní maso.



Co se týče steaků, v rámci menu jsme si objednali 125 g masa. Steaky mají grilované na dřevěném uhlí z kvalitního vyzrálého masa. Steaky mají opravdu dobré, plné chuti, správně propečené, ale osobně už  jsem měla lepší. No jo, Borgo Agnese v Brně má prostě nepředstavitelně vynikající steak, to nepřekonal ani Gordon Ramsey. Nic však nemění fakt, že jsou místní steaky dle recenzí vyhlášené a že vám budou opravdu chutnat. Z omáček mně osobně nejela ani jedna. Raději jsem si vychutnala maso s naprosto fantastickou bramborovou kaší, kterou servírovali v rendlíku s vařečkou.



Na konci se do nás nevešlo absolutně nic jiného. Totálně jsme se přejedli, takže nezbylo místo na žádný z dezertů. Nicméně jsme se oba shodli, že to bylo pro nás obrovské a nadšené překvapení. Přítel je v Praze každý týden a oznámil mi k mé smůle, že bude chodit už jen do Čestru. Jsou prostě věci, které našemu hlavnímu městu závidím.

A co vy? Chodíte do Čestru? Jaká je pro vás ta nej Ambiente?

Sandra

2 komentáře: