sobota 6. prosince 2014

BRATISLAVSKÝ MEŠTIANSKY PIVOVAR.

Druhý z podniků, který jsem navštívila při své cestě do Bratislavy, byl známý a populární pivovar. Pivovary mají aktuálně dvě provozovny, z toho jedna otevřená v roce 2010 na Drevenej ulici a druhá, mladší, na ulici Dunajská. My navštívili minipivovar na ulici Dunajská a byla jsem dost překvapená, jak populární je.




Předem se omlouvám za kvalitu fotek, která není tak hezká jako v předcházejících postech, ale je to dáno tím, že jsem netušila, kam jdeme a vzala si pouze telefon, který v šeru a špatném světle fotky neudělá tak pěkné jako za normálních podmínek:)

Na první pohled je podnik taková ta československá klasika, kde člověk čeká především česká a slovenská jídla. Ovšem ve chvíli, kdy vstoupí dovnitř a uvaděčka jej informuje, že mají posledních pár stolů, tak ho napadne, že to náhoda asi nebude. Hospoda byla totiž skoro plně rezervovaná i pro velké skupiny lidí a patří mezi nejpopulárnější podniky v Blavě. Něco jako u nás Stopkova, která je taky neustále plná. Až na to, že tady je člověk v minipivovaru a ne v řetězci. Pokud se tedy vydáte dovnitř ve větší skupině, udělejte si raději rezervaci.


Interiér je hodně tradiční, žádný zbytečný přepych, ale ani žádná čtyřka kategorie. Je to prostě klasické místo, kam si zajdete na dobrý škopek a tradiční jídla.


Pivo nám opravdu chutnalo, přestože nevypijeme všechno a vede u nás převážně Plzeň (no spíš u partnera, já jsem ta, co ráda vyzkouší:)). V pivovaru vaří poctivou dvanáctku, kterou nepohrdnou ani dámy.


Když otevřete lístek, uvidíte krásnou přehlídku tradiční kuchyně, od tlačenky s cibulí až po kachnu nebo halušky. Já byla bohužel dost najezená ještě z Urban House, takže se mi hodil hovězí vývar, který byl výborný a poctivý. Dále se objednávala kachna se zelím, která sice mohla být v troubě ještě o něco déle, aby hezky odpadávala, nicméně měli senzačně propečenou a křupavou kůži a měli vynikající zelí. Mezi bestseller patřily ten večer žebírka, které chodily snad ke každému stolu. Na prkýnku dostávali hosté pořádnou a voňavou nálož, takže máme za cíl je ochutnat při příští návštěvě.

Cenově je pivovar dražší než hospody a restaurace tohoto typu u nás. Těžko říct, jestli je to dáno eurem nebo tím, že je to hlavní město Slovenska, nicméně počítejte s tím, že v Bratislavě necháte prostě více peněz. (viz hovězí polévka za 3,20 eur)



Pokud máte rádi hezkou domácí a hospodskou atmosféru, pivovar vás bude bavit jak dobrým pivem, tak výbornou kuchyní. Obzvlášť zábavné je to, že nesedíte v dalším řetězci (ačkoliv mně nevadí), ale v minipivovaru a máte tak pocit, že jste součástí něčeho úspěšného a zábavného. Takže pokud se chystáte na výlet do Bratislavy, toto je jeden z příjemných a tradičních typů, kde můžete vyzkoušet i slavné halušky:)


A teď mě napadla otázka: halušky jíst s brynzou nebo bez brynzy? Za mě teda určitě s brynzou.

Sandra

Žádné komentáře:

Okomentovat