pátek 5. prosince 2014

BRATISLAVA. URBAN HOUSE.

Ti, kteří sledují můj Facebook, ví, že jsem se vypravila na dva dny obhlédnout vánoční trhy v Bratislavě a Budapešti. Vzhledem k tomu, že mě čeká v pondělí a úterý ještě Praha, vánoční speciál si pro vás nechám na úterý, kde budete mít srovnání tří hlavních měst:) O čem bych vám ale chtěla napsat více, jsou podniky, které jsem navštívila v Bratislavě a ve kterých by se vám mohlo líbit. Jeden z nich je Urban House.


Urban House je místo, o kterém jsem se zmínila již před pár měsíci v rámci mého postu z Bratislavy. Tentokrát jsem ale zavítala i dovnitř a udělala pro vás více fotek. Urban House najdete přímo v historickém centru Bratislavy a myslím si, že vzhledem k velikosti centra, jej bez problémů najdete. Já teda kolem něj prošla i omylem:)) Kousek od ulice, kde se nachází, se pořádají i jedny z vánočních trhů, takže pokud se chystáte do Bratislavy do Vánoc, můžete to všechno vzít jedním vrzem. 



Samotný koncept je trochu netradiční, protože má opravdu jedinečný design, což můžete dle fotek posoudit sami. Urban House je mladší sourozenec Gorila.sk Urban space (knihkupectví a kavárna), kde si krom posezení s přáteli (já tam chodím sama:)), můžete přečíst knížku, dát výbornou kávu, koktejl, domácí limonádu dle denní nabídky, jedno ze super jídel anebo si zajít na jedno z vystoupení, jelikož Urban House disponuje i poldiem a dělá pravidelné akce různých žánrů.







Hned při příchodu se vás ujme jedna z milých slečen a donese vám vodu. Vy se můžete mezitím podívat do menu a v klidu si vybrat. K dispozici jej mají i v angličtině (to se někdy hodí, když nevíte, co dané jídlo znamená česky haha) a nabídku najdete také na  webových stránkách. Já tentokrát zkoušela jejich domácí vánoční punč a brie & fík sandwich. 



Domácí vánoční punč byl doslova výborný a dost mi sedl ve chvíli, kdy jsem přišla trochu zmrzlá. Byla jsem z něj nadšená. Žádný přeslazený humus, jak to tak někdy bývá. Co se týče sendviče, trochu jsem se lekla, protože jsem čekala běžnou velikost, ale slečna mi donesla sendvič o velikosti menšího chleba! Docela jsem se bavila u toho, jaký na mě musí být pohled, když jsem ho jedla, navíc jsem seděla u okna a koukala ven:)) Nicméně pečivo měli domácí, v žádném případě suché, právě naopak a fíkovo hořčičná omáčka v sendviči byla moc dobrá. Uvítala bych teda menší velikost, protože za prvé nebylo v mé kapacitě sníst takové množství pečiva a taky to bylo trochu nepohodlné:) Chvíli jsem uvažovala, jak se do toho pustím. Ale ani tak nebyla pro mě jejich kuchyně zklamáním stejně jako v létě, kdy jsem si dávala avocado bruschetty a od té doby mám na ně pořád chuť, protože byly skvělé a šťavnaté. Takže při návštěvě Urban House si určitě dejte i něco na jídlo a řekněte si o více ubrousků:)

 



Chtěla jsem ještě vyzkoušet Hot spiced cider, ale začala trochu kulhat obsluha a má slečna (jak jsem si všimla), šla pomoct s nákupem a druhá, která obsluhovala další část, se nějak neměla k tomu, aby za mnou přišla, protože jí to asi nedošlo a nebyl to její stůl. No, stane se, stalo se to poprvé, nicméně při dlouhém čekání jsem už potřebovala odejít a tak jsem šla zaplatit. Pokud však budete mít s něčím problém nebo budete chtít podnik ocenit, na stole je vždy kartička, kam můžete napsat, jak se vám návštěva líbila a kdo vás obsluhoval:) 

Nicméně Urban House vám všem ráda doporučím. Vždy, když přijdu, mají všichni dobrou náladu, jsou ochotní a milí, člověk by si řekl, jaké mají hezké pracovní prostředí a kolektiv. Pokaždé se cítím nabitá energií. Cokoliv, co ochutnám, vždy chutná skvěle a dost si zakládají i na jejich kávě. V podniku berou karty, takže je možnost platit i kartou, pokud nemáte eura v hotovosti. Dobrý je si vzít ale hotovost na dýško. Nedaleko je každopádně i bankomat. Uvnitř najdete zásuvky, kde si můžete nabít telefon nebo si sednout s notebookem a k dispozici je wifi. V létě jsem si chtěla sednout na zahrádku, ale potřebovala jsem někam zapojit nabíječku. Pánové za barem mi telefon ochotně dali nabít k nim. 





Za knihovnou se nachází další prostor se záchody a poldiem, kde jsou další místa na sezení, takže prostoru je opravdu hodně a Urban House doslova dominuje celé ulici. Zde je ještě ukázka z jejich originální letní zahrádky.



No není to místo rozkošné? Nemohla jsem si odpustit tam jít a těším se, až zase přijdu, protože tento podnik patří mezi mé nejoblíbenější místa a necítím se tam špatně, přestože jsem tam sama. Mezi návštěvníky patří od domácích mazlíčků snad všechny věkové skupiny.

Nedaleko najdete i tento stromeček:))




A co vy? Znáte Urban House? Co si mám dát příště?:)

Sandra

Žádné komentáře:

Okomentovat