úterý 9. prosince 2014

CHRISTMAS TIME III. VÁNOČNÍ TRHY VE 3 HLAVNÍCH MĚSTECH.

Kdo sleduje můj Facebook, tak již pár dní může pozorovat pozdravy z různých měst. Využila jsem volného času, absolutního nenalazení na Vánoce a vydala jsem se do Bratislavy, Budapešti a Prahy, abych se dostala do nálady a podívala se, jaké jsou rozdíly mezi trhy. Doposud jsem totiž byla na trzích maximálně v Brně, a to například loni velice aktivně haha.



A protože fotek je opravdu hodně, nebudu tady zbytečně psát omáčku o tom, jak mi upadnou nohy, jak jsem asi zase nachlazená a že už jsem konečně začala dýchat Vánoce, ale půjdeme rovnou na to:)

BRATISLAVA

V Bratislavě jsem trochu neplánovaně strávila více času než v ostatních městech (třeba Praha měla být na dva dny), a to jeden a půl dne. Upřímně už jsem moc nevěděla, kam mám po tolika hodinách chodit, protože centrum Blavy je opravdu malé a já neměla společnost. Pokud se tam tedy vydáte, stačí vám bohatě jeden den. Díky tomu jsem ale stihla nafotit trhy přes den i večer. Trhy mají dvě části, a to kousek od sebe. V podstatě na obou se dá koupit to samé, a to převážně svařák, jídlo, sem tam sýry, různé malé chytače prachu apod. Upřímně ze všech stánků mě zaujaly nanejvýš dva, ty s jídlem nevypadaly kolikrát úplně nejzdravěji a nejvábněji, takže jsem se nepouštěla ani do svařáku. Dali si však záležet na výzdobě a umístění, ale stejně jsem z toho měla pocit, snad i díky velikosti historického centra, že jsem v menším městě a ne hlavním. Takže Bratislava sice fajn, ale cíleně kvůli trhům už bych tam nejela. Ale objevila jsem po cestě zajímavý bar:))





















BUDAPEŠŤ

Vedle Prahy patří Budapešť mezi jedny z nejpopulárnějších vánočních trhů. Čekala jsem, že budou podstatně větší, ale zdání klame. Strávila jsem tam docela dost času než jsem si obhlédla všechny stánky, vypila punče a snědla maďarskou klobásu. Mezitím jsem se ještě prošla po blízkém centru a odešla s provětranou peněženkou. Ze všech tří trhů má Budapešť naprosto regulérně nejhezčí, nejlepší a nejvkusnější nabídku zboží. Město si zakládá na tom, aby stánkaři nebyli žádná velkovýroba, ale reprezentovali maďarské speciality a kulturu. Vše mají dokonale esteticky sladěné a z čeho jsem byla opravdu překvapená, tak je rozložení. Jídlo a pití si můžete koupit uprostřed, okolo se nabízí pouze zboží. Ale jaké jídlo!! Zírala jsem, jak si dávají záležet na estetice, jídlo vypadalo super bohatě a čerstvě a o chuti punče ani nemluvím. Dokonce v něm plavalo ovoce. Nutno každopádně počítat s tím, že za klobásu s chlebem dáte cca 180 czk, punč stojí kolem 50 czk, svařák okolo 110 czk apod. Je tam každopádně krásně a trhy vám určitě doporučím. Čím častěji v Budapešti jsem, tím víc mě baví, jak mixují různé vlivy, najdete tam od všeho něco. Někde je to hnusnej totáč jako u nás, někde si přijdete jako na jihu, někde jako v bohatém městě. 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
PRAHA

Na trzích jsem trapně nikdy nebyla, takže jsem si to vynahradila letos a mrzí mě, že jsem tam nedošla ve chvíli, kdy byla tma a vše se rozsvítilo. Ale do Vánoc do Prahy ještě pojedu, takže si to vynahradím. Staroměstské náměstí miluju a je to jedna z nejkrásnějších věcí, kterou jsem kdy ve všech městech viděla (může mu konkurovat snad jen Big Ben). Miluju tu atmosféru, všechny uličky okolo až po Karlův most. Z toho důvodu si myslím, že ze všech těchto tří měst jsou trhy na nejhezčím místě s opravdu nejhezčím vánočním stromečkem. Nenašla jsem však snad skoro žádný punč, na každém rohu jsem potkala jen medovinu (70 czk) a pár svařáků. A taky opravdu hodně trdelníků, které nejím haha. Kromě suvenýrů, různých papučí apod prodávají také baňky a dekorace, které jsou evidentně v množství lidí, když jsem tam byla já, na prvním místě. Nečekejte tedy, že tam budete jako Čech nakupovat plné tašky (od toho je skvělé Maďarsko), ale na nasátí atmosféry a kochání se naším hlavním městem je to krása. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




A kde se nejvíce líbí vám? Kam jste se letos vypravili nebo se chystáte? Budu ráda za každý tip:)

Sandra

Žádné komentáře:

Okomentovat