středa 15. dubna 2015

BUTCHER'S GRILL & PASTA BRNO.

Butcher's je s námi v Brně už nějakou dobu. Stejně tak jako bývalá Hacienda Mexicana, která patřila mezi jedny z nejznámějších brněnských restaurací. Přestože jsem Brno jakžtakž prochodila (ono to není zas tak složitý vzhledem k počtu vyhlášených restaurací haha), Butcher's byla premiéra teprve minulý týden. A byla jsem překvapena. Takže pokud jste tam ještě nebyli nebo jste tam byli dávno, můžete si vychutnat mou premiéru se mnou.




Butcher's není vyloženě "stejkárna", zážitkové gastro atakující Michelin průvodce ani jedna z mnoha restaurací, která nezaujme, protože jsou všechny stejné nebo mají kuřecí prso s broskví a sýrem (nic proti kuřecímu s broskví a sýrem, v podstatě je to klasický domácí "junk food") Najdete je i v Praze. Pro tento koncept restaurace se hodí aktuálně velmi populární označení "Fusion Cusine", což znamená, že tradiční recepty kombinují s moderní kuchyní.  Tahle kuchyně zažívá aktuálně obrovský boom, alespoň já mám ten pocit, když se dívám, jaké podniky slaví úspěch třeba v Praze. Tady se však budeme bavit nikoliv o české, ale o klasické americké kuchyni.

 KRÁSNÝ INTERIÉR NEZNAMENÁ PLESOVÉ ŠATY

Z interiéru jsem byla nadšena. Působí opravdu luxusním a drahým dojmem. Je to krásné a moderní prostředí, kam můžete vyrazit s kamarády, se svou polovičkou nebo s rodinou. Prostředí je velice neformální, nemusíte se bát žádných "špeků" v lístku, kdy z názvu znáte jen spojku a předložku. Oblečení bych volila casual nebo smart casual, šusťáky bych nechala však doma:) Volila bych to, co je mi pohodlné, vypadá to dobře do pěkné restaurace a zároveň v tom můžu konzumovat hamburger rukama aniž bych se cítila v těch šatech nepatřičně:) Jen pozor, ty boxy u oken jsou sice super krásné, ale poněkud malé. 



JÍST AMERIKU NEZNAMENÁ JÍST POLOTOVAR Z MEKÁČE

Americká kuchyně je známá pro svou kulturní rozmanitost. Nikdo se tak nemůže divit, že je populární mexická kuchyně anebo Asie až po Itálii. Na lístku Butcher's najdete proto hezký průřez. Carpaccio, Quesadillas, Thai Noodle salad, těstoviny, burgery, steaky atd. Itálii mám ráda u Italů, steak zase v Borgu, takže má volba padla jasně na hamburger (zase ty burgery!) a carpaccio. Carpaccio je totiž vcelku umění. Nevěřila bych, jaký je problém ochutit carpaccio tak, abyste nestrávili několik minut tím, co měl udělat kuchař. Nicméně jsme tam byli čtyři, takže jsem všechny jídla neochutnala. Výtky však nezazněly.

Před jídlem jsme dostali košík pečiva a malou paštiku. Chutnalo, byla pryč vcelku rychle.



Co se týká burgeru, můžete jej vyzkoušet jako mini burger na předkrm nebo jako hlavní chod. U nás jsme zkoušeli obě varianty. Hlavní burger můžete vidět na hlavní fotce. Je zcela propečený, nicméně je skvělý a šťavnatý. Burger byl opravdu top. Bavila mě majonéza, bavily mě hranolky i super coleslaw. Pánové sice říkali, že v něm měli křen, já však křen třeba žádný nezaznamenala. Tady mě naprosto převálcovali, protože to byl sakra dobrý burger. Byl však trochu přerostlejší, takže mi konzumace dala zabrat. Člověk protahuje pusu do neskutečných výšin.



Carpaccio bylo dobře ochucené, chutnalo mi. Určitě bych si ho dala i příště. Nemám teda upřímně ráda na něm jalapenos, ale to je zase otázka osobní chutě. Obsluha nám nabídla možnost čerstvého pepře a parmazánu. 



Dále se u nás objevilo quesadillas a plejáda masa. Vše vypadalo tak, jak má. Maso mají z prověřených českých chovů, sami si zvolíte stupeň propečení a jsou připraveny na originálním americkém grilu s dřevěným uhlím. Na chuti je to hned znát. Kotleta byla šťavnatá a hovězí maso propečeno tak, jak má být. Nádherně růžové.













 KVALITNÍ GASTRO NEZNAMENÁ MENU ZA 80 KČ

Počítejte však s vyšší cenou. Nebudu psát drahou cenou, protože to je diskutabilní. Speciálně v případě Butcher's. Každý vidí pod pojmem drahý, levný něco jiného, každý je ochoten zaplatit za něco jiného. Někdo by v životě nedal za kvalitní vyzrálý steak 500 kč, někomu přijde naprostá samozřejmost, že hospoda nevydělává na obědovém menu za stravenku.

Ceny jsou vzhledem k jídlu a prostředí naprosto v pořádku v Praze (i když burger za 300 je trochu Hard Rock Café cena, což je dost) Jsou to takové Ambiente ceny - není to levný, ale není to ani drahý a poměr cena výkon úplně ok, žádný Alcron, zážitkové gastro v Praze apod. Tam se dostáváme pak na úplně jiné ceny. Vzhledem k cenám v Brně je to stejná cenová kategorie jako například zážitková gastronomie v Borgo Agnese, která patří mezi nejdražší brněnské restaurace. Dostáváme se tedy k tomu, že ceny v Butcher's jsou na Brno vyšší a za stejnou cenu si člověk může dopřát místo téhle stylovky gastro úplně jiného typu ve fancy restauraci. Toto celé nechám na vás.

Butcher's ve mně zanechal opravdu příjemný dojem. Už při prvním vkročení jsem věděla, že tady chci chodit a jídlo bylo super. Jsem ráda, že máme v Brně něco i z pražských kategorií podniků a nemám absolutně co vytknout. Je fajn, že vidíte i do kuchyně, všichni jsou milí a chovají se profesionálně. 

A co vy? Slyšela jsem na Butcher's už tolik názorů, že mě hrozně zajímá, jak ho vnímáte právě vy?:) 

Sandra

Žádné komentáře:

Okomentovat