středa 18. března 2015

DOMÁCÍ PEKÁRNA MOULINEX.

Dáme si zase nějaký menší random článek. O pekárně, kterou mám doma od Vánoc, jsem chtěla napsat už dávno, ale buď jsem měla jiné téma anebo jsem zatím nevěděla, jak pořádně funguje. Teď už je ze mě zkušený pekař, takže vzhůru do toho, protože pekárna je jedna z věcí, kterou doma ocení nejeden milovník jídla a pečiva.


Nikdy jsem po pekárně netoužila, protože mi to přišlo možná trochu zbytečné, složité a velké. Vím, že mi spousta lidí říkala, jak kupují chlebové směsi, jak je složité je vybrat, aby dobře chutnaly a když jsem někde chléb z pekárny jedla (právě z připravených směsí), nějak jsem ho nedokázala ocenit.




Pekárnu Moulinex Home bread baguette - konkrétně typ ow 6101 - jsme dostali na Vánoce jako dárek. Na Heuréce ji najdete jako 4 nej pekárnu. V první chvíli jsem se docela lekla velikosti, protože zabírá opravdu dost místa. Je poměrně dlouhá i vysoká, takže se mi nevejde prakticky nikam, kde ji můžu zavřít. Ale místo se nakonec našlo.


V BALENÍ NAJDETE


  • návod na používání, pečení i vaření
  • Moulinex kuchařku
  • pekárnu :)
  • nádobu na chléb
  • nádobu na bagety
  • hnětače těsta
  • odměrku, štětec na potření pečiva, nožík na krájení rýh na bagetách, háček na vytahování hnětačů z pečiva
CO V NÍ VYTVOŘÍTE

  • jakýkoliv druh domácího chleba
  • domácí bagety
  • těsto na pizzu, ciabattu nebo čerstvé těstoviny
  • marmeládu i kompot


JAK NA TO

Chléb vám pekárna upeče ve třech gramážích. 750/1000/1500 g. Já peču pro dvě osoby 750g, bohatě nám vydrží na několik dní. Mouku můžete použít jakoukoliv, kterou máte rádi. Já kupuji klasickou hladkou mouku, protože mi přímo chlebová mouka připomíná kupovaný chléb a více mi chutná ten světlý. V podstatě si upeče všechny druhy chleba - od toastového až po omega 3 nebo bezlepek. Anebo koupíte rovnou směs. Doporučuji si ale nasypat své ingredience dle návodu. V průměru trvá upečení okolo 3 hodin a zvolit si můžete i stupeň propečení kůrky.

Bagety fungují na podobném principu, akorát vám pekárna uhněte těsto, to pak vytvarujete na válu, vložíte do formy pro bagety a formu pak dáte zpět do pekárny na upečení. Opět si zde upečete, co se vám zlíbí.





JAKÉ MÁ DOMÁCÍ PEKÁRNA HLAVNÍ PLUSY

  • je to velice jednoduché, nasypete jen suroviny na vybraný chléb dle kuchařky ve správné gramáži a pořadí, pak stisknete program
  • kromě tvarování baget se vše udělá samo bez jakéhokoliv nepořádku
  • máte čerstvý chléb kdykoliv doma a nemusíte lítat do obchodu
  • vydrží chutný i několik dní
  • je lepší než ten z obchodu
  • sami si určíte, co si do něj dáte
  • je to levnější
  • má časový spínač, můžete se tak probudit v sobotu ráno za vůně čerstvě upečeného chleba
  • uhněte vám těsto třeba na pizzu, pokud nemáte doma robota

A samozřejmě najdeme i trochu nepohodlné věci, takže připojuji i své typy: někdy jde chleba špatně vyklepnout z nádoby. Řeším to tak, že na nádobu přehodím útěrku jako na bábovku a po chvíli jde z nádoby vyklepnout sám. Dále ve chvíli, kdy se těsto přestane hnětat a připravuje se na kynutí, vytáhnu háky, protože nechci mít díry ve chlebu a lépe se pak vytahuje. Tři hodiny jsou někdy docela dost, pokud si doma neuděláte "chlebový timemanagement".



Abych to shrnula, tak jsem nakonec ráda, že jsme pekárnu dostali, protože kromě nasypání surovin do pekárny, nemusím skoro nic. Je to pohodlnější než jej hnětat nebo pro něj někam chodit, zvlášť pokud je pečivo nedílnou součástí vašeho jídelníčku. Chléb nám doma navíc chutná mnohem více.

A co vy? Máte pekárnu? Který chléb vám chutná nejvíce? 

Sandra





Žádné komentáře:

Okomentovat