čtvrtek 12. března 2015

MY FOOD MARKET. JAK JSEM OBJEDNALA KVALITNÍ POTRAVINY DOMŮ.

MY FOOD Market funguje v Brně už nějakou dobu. Aktuálně provozuje tři obchody, z nichž každý má trochu jiný koncept. Někde najdete bio řeznictví, někde se zase najíte, v další nakoupíte a něco ochutnáte. Aktuálně shání pro svou čtvrtou provozovnu, která se má teprve otevřít, personál a údajně chce expandovat i do Prahy. Obchodu s kvalitními potravinami se evidentně daří a rozjel i vlastní rozvoz potravin. 



Loni jste si mohli přečíst zde, proč je lepší objednávat přes iTesco než chodit do hypermarketů. Těch výhod je tady hned několik. Od ušetření času, nervů až po lepší kvalitu, kterou v obchodě moc nevídáme. V Praze mají rozvozů několik. Mezi ně patří nově i kvalitní Rohlik.cz Tomáše Čupra, zakladatele Damejidlo.cz, na které čekám, protože vám dovezou nákup do 90 minut. Já osobně chození do obchodů moc nemusím, pokud to není právě Praha, kde vás zásobuji unikátními podniky jako je Naše Maso. A tak jsem se včera rozhodla, že si necháme přivést i něco z kvalitních potravin MY FOOD Marketu. Do konce března máte totiž slevu 100 kč na nákup a doprava je mimo jiné zdarma.



NEJEZTE BLBĚ!

Ještě než začnu se svým hodnocením, tak bych vás ráda upozornila na to, že nejsem fanatickým zákazníkem, který chce všechno bio, raw apod. Jen tím, že člověk stárne, chytá různé nemoci světa, má víc vrásek, špatně tráví a prostě nechce jíst blbě, tak se začíná zajímat o to, co do sebe vpraví. A protože se stále více pohybuji i díky blogu okolo jídla, utrácím nejvíce za zážitky s jídlem a hrozně mě to celé baví, chci si kupovat kvalitní potraviny i díky rozdílu v chuti.

MY FOOD jsem chtěla objednat hlavně kvůli masu, protože se pyšní tím, že nakupují od bio farmy z Jihlavy, kde krávy a prasátka žijí společně na farmě, jsou venku, jí kvalitní stravu, takže jsou odolné vůči různým nemocem, infekcím apod a tím pádem do nich nemusí píchat žádná antibiotika. Na porážku jdou pak s tím, že prožily krásný život v přirozeném prostředí. Všechno toto se podepisuje na kvalitě masa. Maso není napíchané vodou, aby vážilo více tak jako masa v hypermarketech, není ztuhlé stresem a liší se v chuti. Zároveň jej MY FOOD neprodá hned, ale jako kvalitní řeznictví jej nechá vyzrát. Což bězně v marketu neseženete a pak to dusíte hodinu. Jak říká moje oblíbená blogerka a kuchařka v michelinské La Degustation Kamila Rundusová, původ masa je důležitý. Nicméně když už jsem na těch stránkách byla, objednala jsem i další věci, které chci vyzkoušet nebo je znám.









Po registraci mi přišel email, kde jsem potvrdila své přihlášení a mohla jsem začít nakupovat. Některé položky jsem našla levnější na iTesco, třeba v případě Alpro mandlového mléka, něco bylo zase levnější na My Food. Co se však rapidní liší, je logicky maso a uzeniny. Nejenom nabídkou, ale také cenou. Počítejte s tím, že za kvalitní maso a uzeniny si vždycky připlatíte. Položky, které nemají skladem, se vám označí před dokončením nákupu. Pokud jim něco dojde před dovezením zboží, zavolají vám. Já si vybírala nejdřívější termín na druhý den odpoledne, kdy přijeli s taškama hned z kraje zvoleného času. Nákup jsem zaplatila kartou při převzetí a mohla jít vybalovat.








Zelenina i ovoce přišly v krásné kvalitě. Mrkev voněla jako mrkev, petržel jako petržel, tak nějak by to mělo být. Plus pro ně, i když není farmářská sezóna. Hroznové víno je opravdu chutné (i když na stránkách je napsané modré a já mám fialové:) Jen jsem se nikde nedočetla o zemi původu.




Mezi věci, které mě potešily, byl i pěkný výběr limonád, které normálně v obchodě nekoupíte a musíte do specializovaných prodejen nebo někam do baru. Tady jsem je měla všechny pěkně na jednom místě. Potěšila mne limonáda z Pragomošt, kterou jsem pila u Sisters, takže jsem si svůj oblíbený šípek hned objednala. Dále tonic Thomas Henry, který jsem pila v Dish a patří mezi nejlepší toniky vůbec. A samozřejmě i aloe vera, na kterém mě sice asi nic nepřekvapí, ale je to zdravé. Najdete tam i kokosovou vodu, alkohol včetně limitovaného Žufánka a vína.



K sójovým řadám od Alpro asi nemusím nic moc psát, koupíte je skoro všude a přestože nejsem vegan, chutnají mi. Jejich mléka jsou super zdravé a taky jsou dost populární u blogerů na snídaně s ovocem. Ten jejich čokoládový jogurt je top. Dneska jsem zkusila i tohle banánové mléko, taky nezklamalo.



Od návratu z dovolené koukám na všechno kokosové, nesmí chybět nálož kokosu. K tomu jsem zkusila dýňové semínka a tuhle raw pochoutku s banánem, kokosem i jablkama, kterou vůbec neznám, ale je to moc dobrý snack, který nechutná jako jeden velký cukr. A pozor, je to hodně syté.



Dále se můj přítel zaměřil na nějaké dobroty, takže máme zásobu různých sušenek, které jsem zatím neochutnávala, ale spíš jsem si otevřela jeden z čajů, které vidíte nahoře. Nejsem odborník na čaj, sotva začínám zvládat kávu, takže nepoznám, jestli je čaj v regálu lepší než ten druhý. Většinou je na složení směs bylin v tomto případě, ale překvapil mě. Má na sobě napsáno, že je ve stejné kvalitě jako čaj sypaný a docela jsem koukala, jakou má barvu narozdíl od běžných čajů, které kupuju, byť jsou také bylinkové.




No a konečně to maso. Objednávala jsem hovězí zadní, nízký roštěněc a párky. Párky a uzeniny se nakupují od poctivého řezníka z Brna. Těch x nožiček je 300 gramů a zaplatili jsme za ně 81 kč. Ovšem párek byl fakt skvělý! Běžně kupuji Kostelecké uzeniny s 90% masa za nějakých 50 kč, párky jsou tam čtyři a chuť se nedá srovnat. Co se týče samotného masa, je krásně čerstvé a na dotek měkké. Je hezky zpracované, takže jej nemusím nijak čistit. Chuť zatím teda nevím:))) Ale na první pohled si mou důvěru získalo.

Doplnění: roštěnec jsem udělala jako klasický steak na rare a chuťově byl báječný!







Na My Food seženete samozřejmě větší výběr masa, nejsou tam akorát kuřata. Dále pak různé šunky a sýry z různých koutů světa, mouky, pečivo, vína i čokolády. Co si musím určitě koupit je brandovaná bedýnka My Food na zeleninu, kterou nedávám do lednice:) Dobré je i to, že si tam můžete vybrat také dárky pro své blízké a nemusíte pro ně nikam jezdit.

Zatím musím jen říct, že jedno mínus to má. Nezažijete takovou tu pěknou atmosféru, když si jdete koupit maso k řezníkovi a on vám poradí, které vybrat a co s ním udělat. Myslím si, že vám to ale dostatečně vynahradí pocit z dobře investovaných peněz a kuchyň plná kvalitních věcí.

Tak. A teď mi povězte, co si kupujete v My Food vy nebo kam chodíte pro maso:)

Sandra

Žádné komentáře:

Okomentovat