sobota 26. července 2014

ANO, ŠÉFE: U ŠTĚPÁNA.

U Štěpána je jeden z dílů našeho pořadu Ano, šéfe a troufám si říct, že jedna z nejznámějších restaurací, které se tam objevily. Každý si vybaví krávy, louky a Zdeňkovo pověstné:"Štěpáne, ty vrahu!". Vzhledem k tomu, že tuto restauraci každý chválil, absolvovali jsme 3,5 hodiny cestu z Brna, aby jsme se o kvalitách "Štěpinky a Zdeničky" přesvědčili:)



Původně jsme si rezervovali páteční večeři plus sobotní oběd a večeři, nakonec nám sobotní večeře nevyšla. Ubytovat se v okolí není potíž, když člověk hledá dostatečně dopředu. Já hledala v červnu na červenec a dva penziony v okolí mě odmítly.  Lokalita je aktraktivní pro dobrodruhy a cyklisty, takže je pochopitelné, že budete chvíli hledat. My byli u Luhačů za 370 kč na noc/osoba. Na přespání to jde, taková škola v přírodě:) Štěpán je asi 5 minut chůze, což je úplně v pohodě.

Od natáčení se toho dost změnilo, hospůdka se rozrostla a vykvetla do krásného prostředí s ozdobnými detaily. Původně nás usadili do zadní části, ale bylo nám teplo, takže nás poté přestěhovali do vnitřní terasy. Člověk se má uvnitř stále na co koukat, hospoda je vymazlená různými dekoracemi - od věnců, ptáčků, kytek, nenajdete holý kout a vše je koncipováno do celku, takže nepůsobí přeplácaně. Na stěně visí hlava prvního bizona, který se tam snědl. Můžete si ji koupit za 50 tisíc:) Jen si udělejte místo v autě, bizon je obrovské zvíře:)) Já si teda ve vycpaných zvířatech úplně nelibuji, ale co mě hodně zaujalo, když pominu detaily ve výzdobě, tak byla krásná zástěra na panu číšnikovi s logem restaurace. Údajně jsem první, kdo si chtěl zástěru koupit, ale mám ji:) Děkuji! Sobotní odpoledne a vlastně i zbytek pátečního večera jsme strávili na zahrádce, kde se o nás krásně postarali, přestože přesně v 11 zavřeli. Přišel k nám i pan kuchař, aby se zeptal, jestli bylo s jídlem vše v pořádku. Donesli nám pití, deky a poprosili nás, abychom pak jen venku zhasli:) Přímo vedle restaurace je kemp, kde se můžete ubytovat buď s přívěsem nebo i pod stanem. U Štěpána najdete krásnou zahrádku, kde si zeleninu pěstují sami a posléze ji používají do kuchyně. Uvidíte zde králíky, ovce, kozy a taky krávy. Před restaurací si můžete na zahrádce lehnout do lehátka a relaxovat. Oddych jako vyšitý. Sem tam zabučí kráva a vy můžete odpočívat na sluníčku. 

Měli jsme v plánu toho ochutnat docela dost, myslím, že jsme si udělali slušný průřez jídelním lístkem. Velmi dobrá je Štěpánova domácí limonáda nebo čaj s přísadami ze zahrádky, krásné letní osvěžení a žádná chemie. Na jídlo jsme si nemohli odpustit domácí paštiku s brusinkami - velice dobrá a poctivá paštika, určitě ji doporučím i ne moc paštikovým lidem a podávají ji s moc dobrým domácím pečivem. Dále nesmí chybět hovězí tatarák. Můj muž se nechal slyšet, že to byl nejlepší tatarák, který kdy jedl. I nám ostatním moc chutnal a souhlasím s tím, že to byl jeden z nejlepších tataráků, které jsem ochutnávala. Mezi předkrmy jsme zařadili i hovězí jazyk, který jsem jedla poprvé a jsem ráda, že právě U Štěpána, jelikož byl výborný. Solidně mě však zaplácl na další chod. Co musíme vychválit do nebes a co bylo naprosto top, tak byly Štěpánovy hovězí líčka, které se na talíři rozpadaly a kaše zpívala vem si mě s sebou ještě kýbl domů:)) O líčkách jsme básnili ještě druhý den a je to jedna z chutí, kterou si člověk zapamatuje. Náš kamarád David byl trochu zklamaný z hovězího pupku, protože se jim moc nepovedl, maso bylo moc žvýkavé. Druhý den jsme se pustili do steaků a burgerů. Steak z hovězí svíčkové byl velice jemný a dobrý. My rozmazlenci z Borga si stejně budeme stále stát za tím, že tam jsou suveréně nejlepší, ale U Štěpána jsou steaky jedny z lepších, vzhledem k tomu, že ve většině hospod je neumí udělat. Maso bylo šťavnaté a pánové byli velice spokojení. My dámy jsme zkoušely burgery. Přestože měli výborné bulky a opravdu šťavnaté a dobře propečené maso, přišel mi málo výrazný a nebyla jsem úplně uspokojena. Burger tudíž není to, na co bych měla chuť i podruhé, protože jsou v lístku zajímavější věci. Ale ty líčka, ach ty líčka!

U Štěpána je večeře či oběd krásný zážitek a pozornost si určitě zaslouží. Byli jsme unešeni prostředím a jídlo taky hodnotíme jako nadprůmerné. Škoda jen, že je to pro nás tak daleko:)) Štěpáne, ty vrahu!!

Sandra

Takto to vypadá U Štěpána







Jsme tady!



Není to logo úžasné?



Hovězí jazyk - delikatesa

Hovězí tatarák

Domácí paštika

Vynikající hovězí líčka

Žebírko


Na terase a hlava bizona

Moje nová zástěra

Hovězí pupek

Zahrádka









Denní menu


Burger


Steak z hovězí svíčkové































Žádné komentáře:

Okomentovat