středa 26. listopadu 2014

AIR CAFE MÁ NOVÉ SEZÓNNÍ MENU.

Jak jsem vám slíbila v minulém postu o týdnu "čízkejků", tak plním. Při poslední návstěvě Air Cafe, což bylo v pondělí, jsem zkoušela i nové sezónní menu, které je oficiálně v nabídce od úterý a zde je pro vás exkluzivní článek o tom, co vás čeká a jak moc dobré koktejly si můžete aktuálně dát!


V pondělí jsem šla ochutnávat novou nabídku cheesecake a dortíků s tím, že si dám pár koktejlů. Čízkejky najdete o něco níže:) Adam Kronek (jeden z majitelů) nám zároveň i ochotně představil své nové menu, které jsme nakonec docela slušně ochutnali. Těšit se můžete totiž jak na nové rumy, tak teplé i studené koktejly. 



První drink, který jsem já sama zkoušela, je Bloody Mary a mám ho moc ráda. Pravda, musela jsem k němu v minulosti docela propít a děkuji za to našemu kamarádovi Davidovi z Bar akademie Brno. Na Bloody Mary si tudíž zakládám a zajímalo mě, jak moc dobře jej umí právě v Air Cafe. Překvapilo mě, že nemají řapíkatý celer, který se do Bloody Mary dává, ale bylo mi Adamem řečeno, že Bloody Mary u nich zákazníci často neobjednávají a nezachovali by čerstvost zeleniny. To beru. Stejně jíst řapíkatý celer a pak dorty:)) Musím říct, že jsem byla velice příjemně překvapená, protože za mě to byla jedna z nejlepších "bladyn", kterou jsem kdy pila. 



Další koktejl, který jsme zkoušeli, byl již právě z nové sezónní nabídky, a to ze sekce Hot alko. Hot drinks jsou skvělý nápad, když je venku tak škaredě a člověk přijde do baru i relativně zmrzlý. 

Tento koktejl se jmenuje Z Indie na Madeiru /vůně badyánu, lehce švestková chuť madeiry, trocha višně a sušené ovoce/. Drink je prakticky udělán z teplého vína a dozvěděli jsme se i o historii vína na Madeiře. Údajně se datuje kolem 17. století, kdy mořeplavci z Evropy na svých cestách doplňovali na Madeiře víno, které dosahovalo u rovníku až 45 stupňů a při zchladnutí se mu dostala tato zvláštní chuť. Kdo má rád teplá vína, svařáky apod, doporučím tuhle mňamku. Příjemně zahřeje. Je podáván se sušenými meruňkami.



Ze sekce koktejly sezóny jsme zkusili Žufánkovo negroni /skvělá moravská hrušková pálenka v kombinaci s jemně nahořklým italským aperitivem a červeným vermutem/. Koktejl mi připomínal hodně starý známý Aperol, takže pro milovníky tohoto pití můžu doporučit. Koktejl mi nepřijde tak hořký, má jemnou aperolovou chuť a hrušková pálenka se v tomto hodí i pro dámy. Sklenice je příjemně ovoněna citrusy. Velké plus.



Hodně mě zajímal Blind pig gimlet /voňavým koprem infůzovaný gin, domácí cukrový sirup, čerstvá citrónová šťáva, naše milá vzpomínka na Londýn/. Zaujal nás za prvé ten kopr a za druhé vzpomínka na Londýn:)) Adam nám povykládal část ze své cesty do Londýna (od Gordona Ramsey až po Artesian bar) a proč se drink jmenuje zrovna Blind pig gimlet. Více vám prozrazovat nebudu, protože bude nejlepší, když se do Air Cafe vypravíte, posadíte se na bar a zeptáte se sami:) Historky jsou totiž opravdu zábavné a na chvíli se ve studeném počasí před Vánoci můžete přenést do stínu londýnských barů. Drink byl skvělý, patří do sekce samozřejmě těch kyselejších, ale určit kyselost si můžete před mícháním sami. Kopr dodává drinku hrozně zajímavou chuť (a teď opravdu nemám na mysli koprovku!), kterou jemně ucítíte a drink je hrozně zajímavý. Určitě můj favorit. 



Pusser's Painkiller je prý údajně neoblíbenější drink důchodců na Floridě, no nedejte si to!:)) Hrozně mě zajímalo, jak asi chutná takový drink a důchodci na Floridě mají evidentně vkus:) /koktejl s ultimátním námořnickým rumem o síle 54,5%, jemným kokosovým krémem, ananasovým a pomerančovým juicem, zdobený muškátovým oříškem/ Síla rumu mi napověděla, že to bude určitě síla a dojezd bude sladký, nicméně mě žádná alkoholová bomba (které moc nemusím), nepřekvapila a drink byl naopak svěží a sladký. Servírovaný byl v příjemném rendlíčku. Jo, to mi taky moc chutnalo. Zase něco trochu jiného. 



Poslední drink, který jsme z lístku zkoušeli, byl Treacle cocktail twist /kubánský rum, chuť a vůně jablek, meruněk a okořeněné hořčidlem z Trinidadu/ U tohoto drinku jsme si řekli, že je výborný. Zde už ten rum šel i relativně cítit, hned jsem si zavzpomínala na Dominikánskou republiku, kde se pijí kubánské rumy. Drink chutnal po jablečném moštu a po meruňkách. Moc dobrá záležitost. Tady se mi moc nepodařilo zaostřit na drink. Taky jsem měla už asi 3 skoro v sobě haha:))


Ke všem drinkům, které jsme dostali namíchané, nám Adam povykládal, jak se připravuje drink, čím je inspirován, historii známých drinků nebo historky z cest. K drinkům jsme dostávali pravidelně vodu a nakonec jsme strávili v Air Cafe celé odpoledne, jedno z nepříjemnějších za poslední dobu. Kamarád, který byl v Air Cafe poprvé, byl nadšen interiérem, informacemi, které se dozveděl a byl unešený z drinků. Jako pozornost jsme dostali i menší drink na ochutnání.



V menu najdete mimo jiné i stylové limonády, nové rumy nebo Japonsko.








































Za mě musím říct, že jsem byla z menu tak nadšená, že jsem se právě proto rozhodla vedle týdnu čízkejků pro další post, a to právě o novém menu. Menu by mělo několik měsíců vydržet do nástupu nové sezóny, za což jsem ráda, protože si ho pořádně užiju. Mám dalšího favorita mezi bary a překvapuje mě, že jsem do Air Cafe nechodila již dříve. 

Pánové, moc vám děkuji, těším se k vám jako malé dítě na čokoládu:)

Sandra






Žádné komentáře:

Okomentovat