Můžeš ho milovat nebo nenávidět, mě napadlo po pár ohlasech z řad lidí. To je vždy úděl velkých firem s dokonale zmáknutým marketingem. Nic ale nevyvrátí fakt, že společnost AmRest, která provozuje Starbucks v Česku, Polsku a Maďarsku (též Burger King nebo KFC) expanduje mimo Prahu a Ostravu také do Brna, kde se po Starbucks volá už několik let. Fanoušci byli vyslyšeni a Starbucks dnes poprvé v 9:00 slavnostně přestřihne pásku v Olympii, kdy první návštěvník dostane dárek.
Včera jsem se zúčastnila tiskové konference, která se konala u příležitosti otevření nové prodejny, ale než vám řeknu, jak to probíhalo, tady jsou základní údaje o Starbucks poskytnuté přímo firmou:
- V současné době provozuje Starbucks více než 20 000 kaváren v 65 zemích světa
- Kavárny Starbucks podávají pouze 100% kávu arabika nejvyšší kvality a výběr prémiových čajů Tazo®
- Nákupčí kávy Starbucks osobně cestují na kávové farmy v Latinské Americe, Africe a Asii – tři regiony, ze kterých Starbucks kávu nakupuje – aby vybírali zrna té nejvyšší kvality
- Starbucks užívá etické postupy při nákupu kávy – to zahrnuje odpovědné nákupní chování, podporu zemědělců a programů pro zachování lesů. V roce 2013, bylo 95 % nakoupené kávy získáno etickým způsobem prostřednictvím C.A.F.E. postupů, Fairtrade, nebo jiného externě auditovaného systému
- C.A.F.E. Postupy – (Coffee and Farmer Equity Practices), komplexní program nákupu kávy, který zajišťuje kvalitu kávy při současném dodržování sociálních, ekonomických a ekologických standardů. C.A.F.E. Postupy byly vyvinuty ve spolupráci s Conservation International (CI)
- Starbucks podporuje místní komunity v lokalitách, ve kterých má své kavárny: v České republice Starbucks podporuje individuální projekty např. v oblasti literatury a sociální pomoci. Jeho hlavním partnerem je Český červený kříž, se kterým Starbucks v současné době spolupracuje na vybraných projektech v Praze a Ostravě. Spolupráce se právě rozšiřuje také o brněnskou pobočkou ČČK. Starbucks podporuje také např. Nadaci Terezy Maxové dětem.
- Produkty Starbucks:
- Nápoje připravované na pobočkách: čerstvě vařená překapávaná káva, horké a ledové nápoje na bázi espressa, Frappuccino® kávové a nekávové míchané nápoje, čaje
- Zrnkové kávy: Starbucks v ČR nabízí různé druhy káv, které jsou rozděleny podle stupně pražení na Blonde, Medium a Dark roast. Dalších 6 druhů káv je na českém trhu nabízeno v rámci sezónních nabídek
- Zboží: vybavení pro přípravu kávy a čaje, hrnky, termohrnky a další doplňky
- Čerstvé pokrmy: muffiny, dorty, koláče, sladké pečivo, sendviče, wrapy, bagely, saláty, jogurty
STARBUCKS KAVÁRNY V ČESKÉ REPUBLICE
- První kavárna v ČR byla otevřena v lednu 2008 v Praze
- Regionální expanze:
- Ostrava: březen 2012, září 2013
- Brno: prosinec 2014
- Celkový počet kaváren v ČR: 19
Kavárna v Brně se nachází v části u dětského hřiště (vedle je například Mango, Marks and Spencer, Subway), čítá 72 míst na sezení a rozložena je do dvou pater. K dispozici je bezplatné připojení wifi a o komfort se stará tým 15i zaměstnanců, kteří podstoupili baristický třítýdenní kurz. Nabídka je stejná jako jinde v České republice. Otevírací doba je nastavena na 9:00 - 21:30. Starbucks otevírá ale vždy 10 minut před devátou a zavírá deset minut po půl10.
Na tiskové konferenci jsme se dozvěděli základní informace o Starbucks, o tom, jak se vyrábí a degustuje jejich káva, která je 100% Arabica a měli možnost ochutnat dva typy. Jedna byla z nabídky zrnkových káv, kterou jsme posléze dostali jako dárek, a to jejich Christmas blend, která mi opravdu chutnala. Druhá byla jedna ze tří vánočních speciálů, které můžete již od dnešního dne ochutnat na pobočce. Toffee Nut Latte je z nabídky sladkých káv, takže pokud máte rádi šlehačku, hodně mléka a sladkou nabídku, je pro vás jako dělaná a také pořádně sytá. Starbucks vám také vyjde vstříc a udělá vám nápoj dle vašich představ. Aktuálně mají až 80 tisíc kombinací. Mimo jiné pro vás připraví samozřejmě i jídlo.
Pro své zákazníky má kromě různého hezkého zboží jako hrnečky, balíčky s kávou připraveny speciální termohrnky (tumblery), se kterými, když přijdete, dostanete 10 czk slevu. Pro fanoušky je připravena Starbucks card, což je věrnostní karta, kde s každou desátou kávou máte jednu zdarma. Připravují pro vás narozeninové speciály, akce a také semináře na téma káva.
A teď k otázkám, které padaly:
Starbucks neexpanduje zatím do města, protože Olympie je pro ně jako start atraktivní počtem zákazníků, kteří se v nákupním centru protočí. Expandovat ale chce, a to na Českou nebo Náměstí Svobody. Zatím však jsou důvodem také finance.
Na pracovní místa do Brna jim přišlo přes 200 životopisů, kde kritériem pro práci baristy je nadšení a zapálení a vše ostatní vás rádi naučí na školeních.
Ve Starbucks věří, že jsou schopni v Olympii konkurovat kavárnám a že se lidé k jejich osobnímu přístupu (například podepisování hrnečků) budou vracet jak na pracovní setkání, tak na posezení.
Jejich káva údajně nepoužívá žádné příměsi a má to být 100% čistá káva, která má košer certifikát.
Za mě musím říct, že se mi moc líbí příjemný design prostředí. Je opravdu útulný a mnohem hezčí, než které vídám v pražském centru. Zástupci ze Starbucks byli perfektně připraveni a moc milí. Nezbývá mi nic jiného než jim popřát úspěšný start v Brně a spoustu spokojených fanoušků, kteří se k nim budou rádi vracet.
Fotky z prvního dne najdete na Facebooku blogu:) Sledujte mě pro další novinky.
Fotky z prvního dne najdete na Facebooku blogu:) Sledujte mě pro další novinky.
Sandra
Žádné komentáře:
Okomentovat